Over

OVER CAROLINE

Caro-Line is de haute couture van het juweelontwerp en maakt het onmogelijke mogelijk. De designer van deze exclusieve juwelen is Caroline Bila. Haar passies zijn zowel psychologie als juweelontwerp en goudsmid. Beide studeerde ze tegelijkertijd.

Caro-Line creëert hoogst persoonlijke juwelen in samenspraak met haar klanten, die het hele creatieve en productieproces kunnen volgen. Zij inspireert zich op persoonlijke gesprekken voor haar ontwerp. Het resultaat zijn juwelen die zowel uniek als van de hoogste kwaliteit zijn.

Caro-Line: een merk dat het eeuwenoude ambacht van edelsmeedkunst alle eer wil aandoen. Geen massaproductie en geen bandwerk zijn een bewuste keuze. High-end procedures en gespecialiseerde technieken zijn nodig voor de realisatie van: heraldische juwelen, exclusieve edelstenen en slijpsels, combinaties met lederambacht, met een vintage milgrain-afwerking.

DE 4 C's van Caroline

CAROLINE – Door haar passies te combineren het juwelenmerk Caro-Line ontstaan. De fascinatie voor de verhalen van mensen, hun visies en gedachtes en anderzijds het ontwerpen van gepersonaliseerde juwelen zorgt voor de meest verbazingwekkende creaties.

COMBINATIE – De menselijke gedachtegang zal haar altijd blijven fascineren. Dankzij een luisterend oor, de vele persoonlijke gesprekken, bijscholingen, het zakenleven kunnen sleutelmomenten die een persoon vormen, tastbaar gemaakt worden in een juweel. Het maakt dat woorden niet vervagen met de tijd.

CO-CREATIE – De meest uitdagende en stimulerende factor is de samenwerking. Het is boeiend om te zien wat er in mensen naar boven komt als ze de kans krijgen om mee te stappen in een ontwerpproces. Je kan een duidelijk verschil merken tussen personen die als verrassing voor iemand mee ontwerpen en personen die de vrijheid krijgen om zelf mee te ontwerpen. In beide situaties blijft de designfase teamwerk.

CONCEPT – Alles is mogelijk!

Caro-Line houdt van de vrijheid waarmee we met klanten van start gaan. Gaandeweg komt er veel tot leven. Op voorhand hebben we geen enkel idee waar we gaan eindigen. Het resultaat is telkens opnieuw onverwacht en verbazingwekkend.

De 4 D's van het proces

DISCOVER – We starten bij elk ontdekkings-gesprek met een wit blad papier en een portie nieuwsgierigheid. Gaandeweg tijdens het eerste gesprek wordt alles duidelijk. Het verhaal, de gelegenheid, de materialen, het budget. Mensen geven snel aan in welke richting ze willen gaan zelfs als ze zich daar zelf niet bewust van zijn. Sommige personen komen na zo’n discover-gesprek exact buiten met wat ze in gedachten hadden. Anderen vertrekken met geheel nieuwe ideeën en wachten vol nieuwsgierigheid af. Dit is afhankelijk van het verhaal.

DESIGN – Eens het verhaal staat begint de ontwerpfase. Dit moet een perfecte mix zijn tussen de representatie van het verhaal en de praktische verwachtingen (materiaal, termijn, budget). In deze fase blijven we in contact totdat het ontwerp volledig uitgewerkt is.

DEVELOP – De termijn van de uitwerking is volledig afhankelijk van het ontwerp. Een deadline wordt afgesproken tijdens het eerste gesprek.

DELIVER – De afleverfase is steeds een spannend moment. Deze moet impactvol zijn. Mijn doel is om onze klanten hun ogen te zien schitteren. Daarom gaan we door tot dit doel bereikt is.